Samo rally Saturnus z več ponovitvami kot Velenje
Rally v Velenju ima za Saturnusom drugo najdaljšo tradicijo prirejanja v Sloveniji. Letošnja izvedba bo že sedemindvajseta, prvič pa so ga organizatorji iz AMTK Velenje pripravili 1984 leta. Štel je za državno prvenstvo takratne Jugoslavije, prva zmagovalca pa sta postala Brane Kuzmič in Rudi Šali v Renaultu 5 turbo skupine B. Dirka je bila odpovedana leta 1990 in je niso izpeljali v letih 2005, 2006 in 2007, sicer je bila na sporedu vsako leto.
Rally v Velenju, ki bo ta konec tedna na vrsti že sedemindvajsetič, ima drugi najdaljši staž med vsemi avtomobilskimi dirkami v Sloveniji. Le Saturnus se lahko pohvali z daljšo tradicijo, vse ostale prireditve so daleč zadaj. Prvič so ga v AMTK Velenje pod vodstvom takratnega prvega moža kluba Juleta Slemenška izpeljali leta 1984. Že takrat je dirka štela za državno prvenstvo Jugoslavije, z Renaultom 5 turbo skupine B pa sta slavila Brane Kuzmič in Rudi Šali. Že naslednje leto pa je bil postavljen mejnik, ki do danes še ni bil presežen. Samo tisto leto je namreč na rallyju v Sloveniji slavila ženska posadka. V Renaultu 11 turbo sta bili najhitrejši Romana Zrnec in Suzana Bagari. Leta 1986 je zmagal Vojko Podobnik, nato pa trikrat zapored spet Kuzmič, ki ima še danes s štirimi največ zmag na najstarejšem štajerskem rallyju. Po trikrat so nato slavili še Tomaž Jemc, Darko Peljhan in Andrej Jereb, zadnjo slovensko pa je dve leti tega dosegel Aleks Humar. Dirka je dobila že v prvih letih mednaroden status, a so jo v svojo korist odločili le štirje tuji vozniki, pa še od teh je eden le na pol tujec. Leta 1992 smo namreč Zagrebčana Gorana Popovića šteli še za na pol našega. Zmagali pa so 1994 Slovak Stanislav Chovanec, leta 1998 sloviti Poljak Janusz Kulig in lani odlični Italijan Piero Longhi.
Rally v Velenju je vedno slovel po zahtevnih hitrostnih preizkušnjah z mešano podlago, a je bilo makadamskih kilometrov iz leta v leto manj. Tradicionalen je tudi Superspecial Jezero, ki mu v začetku sicer niso tako rekli in je ime vrsto let tudi makadamski odsek, letos pa se po nekaj letih spet vrača na svoje mesto. Pa še izjemno atraktiven termin so mu namenili organizatorji, saj bo potekal v soboto zvečer. Takrat bo že padel mrak, avtomobili bodo po tradiciji začeli v obrnjenem vrstnem redu, z zadnjega konca torej, in gledalci bodo uživali v hitrosti, hrupu, svetlobi dodatnih žarometov ter žarenju in iskrenju pregretih zavor! Sicer se bo rally začel v soboto ob 13h s štartom na Titovem trgu v središču mesta, dolg bo 221 km, na 9 HP pa bo odpadlo le malo manj kot 91 km praktično samo asfalta. Sedem jih bo na vrsti v soboto, dve pa v nedeljo, ko pričakujemo prvo posadko v cilju nekaj pred 13 uro. Rally je tretji po vrsti v letošnjem koledarju odprtega DP Slovenije, šteje pa tudi za pokal Mitropa ter CEZ prvenstvo novodobnih in starodobnih vozil.