Rally Maribor to soboto že desetič
Ta konec tedna se bodo slovenski navdušenci nad rallyjem spet zbrali na Štajerskem. 10. Rally Maribor pomeni vstop v drugo polovico DP Slovenije. Jubilejna dirka pa bo skromnejša od prejšnjih tako po številu in dolžini HP kot po številu nastopajočih. Organizatorji so v skladu s časom, v katerem živimo, izbrali edino pravo pot. Tako ne bo Superspeciala na Koroškem mostu in HP v Avstriji, dirka pa šteje le za državno prvenstvo Slovenije. Favorita sta Aleks Humar in Florjan Rus, veseli pa prihod hitrega Madžara Janosa Szilagyja z Mitsubishijem.
Rally Maribor je 4. dirka letošnjega državnega prvenstva. Ker ne šteje več za avstrijsko DP, je število nastopajočih razumljivo skromnejše, le 44 prijav je prejel organizator, poleg tega pa so se na Štajerskem modro odločili tudi za krajši rally. Tako je skupna dolžina 7 HP slabih 90 km, žal pa je odpadel Superspecial na Koroškem mostu. Ta je v preteklosti sicer privabil največje število gledalcev, a je bil tudi organizacijsko in finančno težak kar tretjino celotne prireditve. Organizatorji z nekdanjim prvakom Tomažem Kaučičem na čelu računajo, da bo prihodnje leto rally ponovno v starem okviru. Sicer pa sta prva in edina favorita za zmago tudi v Mariboru Aleks Humar in Florjan Rus. Vodilno posadko DP Slovenije v rallyju, ki je s Škodo Fabio S2000 Target Motorsporta dobila vse tri dirke letos, lahko ustavi le tehnična okvara ali človeška napaka. Tudi hitri Madžar janosz Szilagy, ki se je odločil nastopiti na vseh treh preostalih rallyjih slovenskega državnega prvenstva letos, se s svojim Mitsubishijem Lancerjem Evo9 ne more enakovredno kosati s Humarjem, enako pa velja tudi za Darka Peljhana in Mitjo Klemenčiča. Se pa bodo vsi skupaj z domačinom Sašom Horvatom, ki je v Mariboru že osvojil drugo mesto, borili za drugo stopničko zmagovalnega odra.
Če je boj za skupno zmago vsaj po napovedih že odločen, pa bo toliko bolj zanimivo v konkurenci vozil s pogonom na en par koles. Vodeči po polovici prvenstva Matej Grudnik bo tokrat s sovoznico Majo Pahor že sedel v novem Renault Twingu R2, njegovi glavni tekmeci pa bodo enaki kot do sedaj, z izjemo Marka Jerama. Hitri Idrijec je zaseden z delom v Fordovem moštvu za svetovno prvenstvo. Zato pa bosta na štartu drugi dve hitri posadki iz istega kluba, AMD Slovenija avta, Alan Pajk in Vili Ošlja ter Uroš Papež in Klemen Zobavnik, obe v Citroenih C2R2. Prav tako ne bodo manjkali domačin in še vedno aktualni prvak Friderik Vajnhandl, Boštjan Logar in oba voznika Škod fabij R2. Prvi sicer najbrž ne bo vozil Ford Fieste, pač pa lanskega Citroena, Gorenjec želi prekiniti smolo z zadnjih dveh dirk in ga zanima samo zmaga, Miha Prek in Aljoša Novak pa sta prav tako izjemno hitra in na vsaki dirki nevarna za vrh. Veteran Slavko Komel bo skušal presenetiti, kar pa ne moremo trditi za drugega voznika Opla, Roberta Lukoviča. Še en voznik AMD Slovenija avta bo skušal biti le kar se da hiter in konstanten.
Pestro bo tudi v najmanjši diviziji 1, kjer so favoriti vedno znani. Matej Oblak z Renault Cliom 16V je vodilni, tik za njim pa sta Jernej Fakin v Fiat Pandi in presenetljivi Miran Mlinar z Yugom. Vsekakor pa se z njimi spisek ne zaključuje, saj je potrebno računati vsaj še na Jana Oblaka, ki je ostal brez točk po rallyju Velenje, a je zelo hiter, Mladega Grego Premrla, ki je vse hitrejši, ter izkušena Andreja Velkavrha in Luko Kosa v VW Polih. Tem pa se vedno lahko priključi še kdo od nadebudnih mladcev, ki jih v tej diviziji kar mrgoli. Ne nazadnje je v diviziji 1prijavljenih kar 28 posadk, kar je skoraj dve tretjini vseh, ki so sklenili nastopiti na Štajerskem! Ne glede na skrajšano, le enodnevno verzijo mariborskega rallyja, to soboto se splača odpotovati na severovzhod Slovenije.