Zgodovina avtomobilskih dirk se je začela v 1880-ih. Na začetku dirkanja cilj ni bil pokazati hitrosti in moči voznika in avtomobila, temveč dokazati, kako zanesljiv je določen avtomobil. Prva prava dirka sega v leto 1895. Trasa je potekala od Pariza do Bordeauxa in nazaj. Vozniki so morali z avtomobili prevoziti 1200 kilometrov.

Kako se je dirka začela in kdo je bil prvi?

Zahvaljujoč podpori Jamesa Gordona Bennetta in Williama Vanderbilta se je 11. junija 1895 na start pod Zmagoščnim lokom postavilo 21 avtomobilov (14 avtomobilov z bencinskim motorjem, 6 parnih vozil in 1 električni avtomobil). Prvi dan je bil zelo uspešen in ob progi je bilo razporejenih več kot tri milijone gledalcev. Na začetku je vodil de Dijon, vendar je njegov ogromni parni traktor po nekaj desetih kilometrih odpovedal. Vodilno pozicijo v zahtevnih dirkah je prevzel Emile Levassor, ki je vozil vozilo Panhard – Levassor, pogonjeno z motorjem Daimler.

V Bordeaux je prispel tri ure in pol pred nasprotniki in se takoj odpravil na pot nazaj. Ob prihodu v Pariz okoli kosila so ga pozdravili kot heroja. Njegova vožnja je trajala impresivnih 48 ur in 48 minut pri povprečni hitrosti 24 km/h. Drugi je bil Rigoulot s Peugeotom, ki je zaostal skoraj šest ur. Vendar sta bila oba voznika na koncu diskvalificirana, ker sta njuni vozili lahko prevažali le dva potnika. Zmago je prejel A. Koechlin, ki je vozil drugega Peugeota.

Od tega trenutka naprej se je začela zgodovina motošporta.

Zgodovina Formule 1

Formula 1 ni stala na začetku zgodovine motorističnega športa. Začetke kraljevske avtomobilistične tekmovalne serije z imenom Formula 1 lahko uvrstimo šele na začetek 20. stoletja. Prvo Svetovno prvenstvo F1 je potekalo leta 1950. Uradno je nastala tudi organizacija FIA Formula One World Championship, krajšano Formula 1. V igro so začeli vstopati avtomobili znamk, kot so Alfa Romeo, Fiat, Rolls-Royce in v poznih tridesetih letih prejšnjega stoletja Auto Union (predhodnik današnjega Audija). Leto 1950 se je uradno zapisalo v zgodovino avtomobilizma, saj je bil prvi uradni zmagovalec Formule 1 kasnejši svetovni prvak Italijan Giuseppe Farina z Alfo Romeo 158. Premagal je Argentinca Juana Manuela Fangia, ki je kasneje osvojil pet naslovov svetovnega prvaka.

Formula 1 pomeni hitrost, dirkanje, tehnološki izziv, raziskave, neponovljive zmogljivosti, legendarne voznike, nepozabne avtomobile, ki so bili pred svojim časom in so nakazovali nove tehnične rešitve, ki so bile kasneje uporabljene v množični proizvodnji avtomobilov. Vznemirljiva dirka, ki očara milijone gledalcev po vsem svetu, predvsem pa pogumne šoferje, ki so se zapisali v srca ljudi in posledično tudi v zgodovino. Formula 1 pa je tudi nevarna hitrost, ekscentričnost in seveda posel. Temu bi lahko rekli gledališče v gledališču.

Razvoj avtomobilske industrije je star več kot 100 let. Čeprav so se avtomobilske dirke začele zgolj zato, da bi preverili, ali so avtomobili zanesljivi, temu ni več tako. Številni dirkači so sodelovali na dirki in še vedno sodelujejo, pri čemer vsakič tvegajo svoja življenja. Vendar pa se za tem tveganjem skriva veliko navdušenje nad športom, strast do avtomobilov in odločenost voznikov, da premagujejo ogromne hitrosti in različne izzive na cesti. Skozi zgodovino avtomobilskih dirk je bilo veliko ljudi poškodovanih in ubitih. Kljub temu ta šport zelo dobro napreduje in je med ljudmi zelo priljubljen.